Lader du også stå til … ikke altid men engang i mellem?
jeg gør – heldigvis er det meget sjældent 😉 for det tapper af min positive energi og livsglæde.

Tanker i grænselandet mellem søvn og vågen

Forleden morgen – i grænselandet mellem søvn og vågen fik jeg nogle tanker om at jeg havde ladet stå til i forhold til et ACT online kursus, jeg havde udbudt.

Jeg lå og tænkte – skulle jeg fortsætte med at lade stå til eller skulle jeg agere?  Som du ved har du jo forskellige valg med dine tanker. Men da min samvittighed nagede mig, besluttede jeg, at jeg som det første, når jeg satte mig til computeren, ville gøre noget ved tankerne.

Jeg kunne ikke have det på min samvittighed, som  konsulent og fortaler for ACT at lade stå til. Jeg måtte erkende min fejl, håbe på tilgivelse og lære af fejlen.

Lidt baggrundshistorie for tankerne

Jeg var i gang med at afprøve et online kursus i ACT. I den forbindelse deltager seks facebook brugere gratis på kurset. På den måde afprøver jeg kurset inden det udbydes til salg  på min e-shop. Jeg bygger fortorvet (kurset) mens jeg går på det. Der er naturligvis en ramme for kurset – men indholdet bygger jeg undervejs.

Jeg opdagede at det bygge projekt jeg havde sat i værk, var for stort og ikke holdt. Men i stedet for at gøre noget ved det  – havde jeg ladet stå til. Men tankerne pressede sig på den morgen – så nu måtte jeg gøre noget. Jeg besluttede mig for at at skrive til deltageren på vores lukkede facebook gruppe:

Kære alle
I dag mens I ligge og sover – ( fordi jeg er på Bali og solen er ved at stå op og der er 7 timer i mellem os ) fik jeg i grænselandet mellem søvn og tanker til mig om ACT online kurset. Tanker om at jeg ikke havde overholdt det jeg havde lovet, og havde ladet stå til – ikke engang havde jeg givet besked om at jeg ikke kunne magte opgaven lige nu og at jeg har lovet for meget.

Dette vil jeg gerne give en undskyldning for. Og så til det med tankerne –

1. Det handler i første omgang om bevidsthed på tankerne, om at kigge nærmere på de tankerne vi har –
det gjorde jeg så – tog min egen medicin – jeg havde bidt over for meget og tyggede nu drøv.

2. Ofte vurderer vi vores tanker som gode eller dårlige. Det kan være mere fordelagtigt for dig at se på om tankerne kan bruges til noget og hvad de giver dig – Puha – Jeg synes det var dårligt at jeg ikke havde givet besked – men de kunne da heldigvis bruges til noget

3. Hvis jeg har mange tanker – det har jeg ofte, hvis jeg har påtaget mig for meget, har for mange opgaver eller der er noget i mit liv der går mig på. Så sorterer jeg og prioriterer i tankerne og vælger at gøre noget ved de tanker, der dukker op igen. Det hjælper at gøre noget – så det gør jeg hermed – giver en undskyld og håber på tilgivelse.

I mit ACT onlinekursus er det i modul Defusion  jeg beskriver dette:

Modul Defusion – Iagttag dine tanker

Du kan iagttage

-Hvad er det for tanker der kommer?
-Hvad kan du bruge tankerne til?
-Kan du handle på tankerne ?
-Er det hjælpsomme tanker?
-Genkender du tankerne fra tidligere?
-Hjælper tanker dig med at tage effektive skridt til at forbedre mit liv?
-Hvad får du ud af at bruge tankerne?

Det var lidt om tanker herfra

Lad mig vide om I fortsat vil være med i gruppen og deltage – når jeg tager fat igen

Mange kærlige tanker
Mette

Energien sprøjter ud  – afventer nu lidt nervøst respons

Og hold da op hvor det frigav energi at skrive til gruppen – ikke at vende ryggen til, og ikke at lade stå til længere

 

 

 

 

 

 

 

nu er jeg naturligvis spændt på hvilken respons jeg får.